صادرات خرما

صادرات خرما

آیا می‌دانستید صادرات خرما یکی از افتخارات ایرانیان است؟ بله... از آنجا که ایران کشوری با مناطق گرم و خشک بوده و برای پرورش انواع خرما بستر بسیار مناسبی را دارد، امکان صادرات خرما به کشورهای مختلف را نیز دارد. نژاد و جنس خرما در ایران تنوع زیادی دارد، که دارای شکل ظاهری و مزه‌ی متفاوتی می‌باشد. 

جالب‌تر این که خرماهای خوش طعم و بسیار باکیفیت ایرانی به صورت سالیانه تا 400 هزار تن به کشورهای مختلف صادر می‌شود، کما این که به طور کامل خرمای مورد نیاز داخل کشور هم تأمین می‌شود. البته ناگفته نماند که صادرات خرما مراحل و قوانینی دارد که دانستن آن خالی از لطف نبوده و در ادامه به تفصیل بیان خواهد شد.

اصلی‌ترین مراحل صادرات خرما

طبیعی است که صادرات خرما هم مانند صادرات دیگر اقلام خوراکی و.. دارای مراحل و سلسله مراتب خاصی است که می‌بایست به صورت دقیق مورد بررسی واقع شود. از جمله مهم‌ترین این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کر:

  • اخذ کارت بازرگانی: از اولین مراحلی که باید برای صادر کردن خرما به کشورهای مختلف طی شود، اخذ کارت بازرگانی و گمرکی می‌باشد. از آنجا که تعرفه صادرات خرما در ایران بالا نیست، دریافت این کارت و مجوز کار خیلی سختی نیست. از طرفی برخی از مجموعه‌ها در زمینه اخذ کارت بازرگانی فعالیت می‌کنند که می‌توانید این مسئله را به ایشان بسپارید.

  • کسب استاندارادهای جهانی: مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که به دنبال صادر کردن خرما به کشورهای مختلف می‌باشند، می‌بایست محصول با کیفیت و مرغوب داشته باشند. برای تایید کیفیت خرما می‌بایست استانداردهای مختلف را نیز به دست بیاورند تا بتوانند برای صادرات خرما اقدام کنند.

  • پیدا کردن مشتری: از دیگر ملزومات مهم پا گذاشتن به عرصه‌ی صادرات، پیدا کردن مشتری می‌باشد. برای آن که بتوانید در این زمینه موفق باشید، باید حتماً مشتری ثابت و خواهان در کشورهای مختلف داشته باشید. با داشتن مشتریان ثابت می‌توانید این شغل را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید.

******

در صورتیکه صادرکننده خرما هستید و به دنبال خریداران بین المللی هستید، در سایت زیر ثبت نام کنید:

صادرات خرما basketbulk.com

******

البته ممکن است علاوه بر مراحل فوق، سلسله مراتب دیگری هم وجود داشته باشد، اما این سه گزینه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند. از آنجا که امروزه تعداد افراد زیادی از راهکار صادرات خرما به سود و درآمد بالا رسیده‌اند، می‌توانید با اطمینان خاطر در این زمینه به صورت قانونی فعالیت کنید.

 

انواع خرما صادراتی کدامند؟

در خاک‌های حاصلخیز ایران گونه‌های مختلفی از خرما تولید و عرضه می‌شود، اما همه‌ی این انواع برای صادرات ارائه نمی‌شوند. برای صادرات انواع خرما، از گونه‌هایی استفاده می‌شود که درخور صادرات بوده و در فرآیند ارسال دچار آسیب و... نشده و کیفیت خرما حفظ شود. برخی از نمونه‌های مهم در صادرات انواع خرما که هم‌اکنون هم به عنوان خرمای صادراتی مرغوب معرفی می‌شود، به شرح زیر می‌باشند:

  1. صادرات خرما مضافتی به عنوان یکی از گزینه‌های همیشه پرطرفدار به کشورهای خارجی صورت می‌پذیرد، پوست این نوع خرما به راحتی از گوشت جدا شده و از آن شیره خرما نیز گرفته می‌شود. بنابراین بدیهی است که صادرات خرما مضافتی مرغوب سود بسیار بالایی نیز به همراه داشته باشد.

  2. صادرات خرما زاهدی که از آن با نام خرما قصب نیز شناخته می‌شود، از ارقام مختلف خشک خرما از ایران به کشورهای دیگر انجام می‌شود. این نوع خرما به طور میانگین در کل کشور در حدود 1000تن برداشت می‌شود با صادرات خرما زاهدی سود بالایی نصیب کشور ایران خواهد شد.

  3. برای صادرات خرما یکی از گزینه‌ها با نام خرما کبکاب نیز در میان اقشار مختلف و کشورهای دنیا طرفداران زیادی دارد، صادرات خرما کبکاب در ایران بیشتر به صورت نارس و رطب انجام خواهد شد. جالب است بدانید که این نوع خرما طعم تلخی دارد، اما خاصیت بسیار زیادی دارد.

  4. از گران‌ترین و مشهورترین خرماهای صادراتی می‌توان به خرما پیارم اشاره کرد، که به نسبت سایر انواع خرما کمی خشک‌تر بوده و پوست آن به راحتی از گوشت جدا نمی‌شود. صادرات خرما پیارم به جهت طعم و شیرینی بسیار عالی که دارد، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

از افتخارات بزرگ کشور ایران است که به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما شناخته می‌شود، اما صادرات خرما هم دارای سلسله مراتب خاصی است که می‌بایست بصورت دقیق روشن شود.

خرما ایرانی به کدام کشورها صادر می‌شود؟

خوشبختانه امروزه خرما صادراتی ایرانی در کشورهای مختلفی خواهان دارد؛ چرا که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طعم و مزه‌ی بسیار عالی دارد. صادرات خرما به هند، صادرات به مالزی، صادرات به ترکیه، صادرات به پاکستان و حتی کشورهای اروپایی هم از ایران صورت می‌پذیرد. بنابراین روشن است که تولیدکنندگان این کشور توانسته‌اند در حوزه صادرات خرما به موفقیت برسند. هر یک از انواع خرماهای صادراتی ایرانی در منطقه‌ای از کشور به خوبی رشد می‌کند، بنابراین مردم هر منطقه می‌توانند بسته به نوع خرمایی که پرورش می‌دهند به سایر کشورها صادرات داشته باشند.

صادرات خرما کم هزینه و پرسود است!

یکی از دلایل بزرگی که می‌توان پرورش خرما date fruit BasketBulk و صادرات آن را از بهترین مشاغل در مناطق گرم و خشک ایران دانست، آن است که برای شروع پرورش دهی خرما و صادرات هزینه‌ی چندانی در بر نخواهد داشت. به عبارت دیگر صادرات خرماهای مختلف با هزینه‌ی کم راه‌اندازی خواهد شد، اما سود حاصل از صادرات این محصول بسیار زیاد می‌باشد. بنابراین هیچ نگرانی در رابطه با هزینه‌های ناشی از صادرات هم وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد با راه‌اندازی شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در زمینه ارسال خرما به سایر کشورها می‌توانند واسطه انتقال محصولات شما به سایر کشورها شوند. صادرات خرما به سایر کشورها با کمک مجموعه‌های فعال در این زمینه به مراتب راحت‌تر نیز می‌باشد و دردسرهای گذراندن مراحل مختلف صادرات را نخواهد داشت.

کلام آخر

صادر کردن خرمایی که توسط کشاورزان خبره و با تجربه‌ی خرما در ایران تولید و عرضه می‌شود، به راحتی می‌تواند موجب جذب مشتریان جدید نیز شود. در حال حاضر بیشتر کشورهای جهانی مستحضر هستند که خرماهای ایرانی بسیار مرغوب بوده و می‌توان از آن به عنوان بهترین خرماهای جهان نام برد. البته ایران تنها تولید کننده خرما نیست، اما جزو برترین تولید کنندگان جهانی شناخته می‌شود. این محصول پر فائده اغلب طبع گرمی دارد و استفاده از آن در فصول سرد برای انسان بسیار توصیه می‌شود، به طور کلی فوائد خرما به حدی بالا است که صادرات خرما را بسیار پرطرفدار نشان می‌دهد.

منبع: https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1133986

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ چهار شنبه 1 دی 1400 ] [ 21:44 ] [ حسین ]
[ ]