نکات و ویژگی های طراحی ویلا مدرن

نکات و ویژگی های طراحی ویلا مدرن

طراحی  ویلا بسیار حیاتی است، زیرا علاوه بر پناه دادن به صاحب ویلا، می تواند به زندگی راحت کمک کند. طراحی فرآیند خاصی است که باید توسط افرادی انجام شود که علاقه مند به جزئیات هستند و در مورد طراحی و ساخت ویلا به خوبی مطالعه کرده اند. مهم است که یک طرح خوب ارائه دهید تا به دیگران کمک کنید تا آنچه را که انتظار دارند به دست آورند و به آنها زندگی ای را که شایسته آن هستند ارائه دهید. انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که می توان در طراحی ویلا خود یکی از آنها را انتخاب کرد. اما پرکاربردترین نوع طراحی این روزها طراحی مدرن است.

طراحی مدرن ساده و متمایز است. برای رسیدن به یک طراحی عالی، باید مطمئن شوید که رنگ، بافت مناسب را انتخاب کرده و از خطوط تمیز استفاده می کنید. ویلاهای های مدرن از طیف وسیعی از سبک ها استفاده می کنند. این می تواند خانه های ییلاقی، فرانسوی التقاطی، A-Frame، Craftsman، Art Deco، نئوکلاسیک، نئو ویکتوریایی، نئو اکلکتیک، نئو مدیترانه ای، نئو استعماری، پست مدرن و معاصر باشد.

اگر می‌خواهید طراحی ویلای مدرن داشته باشید، نکاتی را به شما می‌دهیم تا مطمئن شوید که خانه‌تان واقعاً همان طراحی مورد نظرتان را خواهد داشت. در اینجا نکات و ویژگی هایی وجود دارد که باید در طراحی و برنامه ریزی یک ویلا مدرن در نظر بگیرید.

 

 

  1. طراحی

 

ویلا های مدرن طراحی خود را بر اساس عملکرد پایه ریزی می کنند. طراحی بر روی مینیمالیسم و تکنولوژی تمرکز دارد. استفاده از تکنولوژی مدرن در کارکردهای مناطق مختلف ویلا گنجانده شده است. این نوع ویلاها شامل استفاده از نمای کلیشه ای بتن، فولاد و شیشه است. مواقعی وجود دارد که لمس ویلاهای قدیمی تاریخی را دارد و به شکلی ظریف از شیشه استفاده می کند. همچنین می توانید مشاهده کنید که ویلاهای مدرن معمولاً ظاهری صاف و روان دارند.

 

  1. تابع.

در طراحی ویلا های مدرن، عملکرد مهمترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از اینکه فوراً در ایجاد یک طرح عالی که واقعاً برای شما کار نمی کند بپرید، ابتدا به آنچه واقعاً نیاز دارید فکر کنید. خانه شما تنها در صورتی با موفقیت طراحی می شود که همه چیز بتواند مطابق با سبک زندگی، حرفه و سلیقه شما به خوبی کار کند. همه چیز باید تا حد امکان کاربردی باشد. این بهترین راه برای ساختن خانه، خانه شماست.

 

  1. رنگ ها.

در طراحی ویلا های مدرن، رنگ های مورد استفاده از رنگ های خنثی با لهجه های روشن و پررنگ تشکیل شده است. معمولا از رنگ های پاستلی در دکوراسیون مدرن استفاده نمی شود. با این حال، هنوز هم می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید، فقط باید مطمئن شوید که آنها مکمل یکدیگر هستند و به خوبی متعادل هستند. پالت رنگ مدرن یا معاصر عمدتاً از رنگ های خنثی تشکیل شده است و با رنگ های روشن و پررنگ برجسته می شود. شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید، اما باید مراقب باشید که مکمل و متعادل باشند. پالت های رنگ مدرن شامل قرمز گیلاسی، سیاه، سفید و نقره ای است. نارنجی، کرم و قهوه ای؛ موکا قهوه ای و عاج؛ آبی کبالت، تخته سنگ، سفید و زغال چوب؛ زرد روشن، سفید و خاکستری؛ سبز لیمویی، آبی کبالتی و سفید؛ و خیلی های دیگر.

 

  1. چراغ ها

 

طراحی مدرن از نور مناسب استفاده می کند. بیشتر ساختارهای آنها ظاهری سبک و تقریباً نیمه شفاف دارند. استفاده از چراغ های پین، نورهای بالا، لامپ های دیواری، نورافکن ها، چراغ های با دیمر و موارد دیگر در طراحی مدرن رایج است.

 

  1. بافت ها و الگوها.

اگر می خواهید از بافت ها و الگوها استفاده کنید، آنهایی را انتخاب کنید که خطوط تمیز دارند. ایده آل ها جامدادی، راه راه، الگوهای هندسی و انتزاعی هستند. همچنین می‌توانید از طرح‌های حیوانی روی فرش و سایر لوازم تزئینی استفاده کنید. از بند و توری استفاده نکنید زیرا با طراحی مدرن تکمیل نمی شود.

 

  1. پنجره.

 

طرح های مختلف پنجره وجود دارد که همیشه با طراحی بیرونی ویلا تکمیل می شود. اکثر خانه‌های مدرن از شیشه‌های پنجره‌ای با فریم‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند، اما برخی از آنها به طرز خلاقانه‌ای از چوب نیز استفاده می‌کنند. حتی می توانید چند قالب در اطراف پنجره اضافه کنید تا نمای بیرونی جذاب تری داشته باشید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا نور بیشتری در داخل ویلا خود می خواهید یا خیر. به این ترتیب می توان اندازه های پنجره را تعیین کرد. اما اکثر ویلاهای مدرن از پنجره‌های عریض استفاده می‌کنند تا مقدار مناسبی از نور طبیعی را در داخل خانه قرار دهند.

 

  1. فضاهای ذخیره سازی.

کثر طرح های مدرن از فضاهای ذخیره سازی منحصر به فرد استفاده می کنند. اینها به شما کمک می کنند تا خانه ای مرتب داشته باشید تا همه چیز به خوبی نگهداری شود. برای سرگرمی‌ها، لباس‌ها، فعالیت‌ها، فایل‌های مهم و موارد دیگر، فضای ذخیره‌سازی متفاوتی داشته باشید. حتی باید کابینت های خوبی در آشپزخانه داشته باشید. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار در قسمت بالا، می توانید از کابینت های آویز برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید و اجازه دهید به سقف برسد.

 

  1. فضاها.

 

ویلا های مدرن دارای فضاهای باز هستند. طرح های شلوغ را کنار بگذارید. شما می توانید سقف های بلند داشته باشید. فقط از مبلمانی که نیاز دارید استفاده کنید و مطمئن شوید که برای فضای شما مناسب است. اگر منطقه شما کوچک است از مبلمان بزرگ استفاده نکنید. اگر جای شما بسیار وسیع است از مبلمان خیلی کوچک استفاده نکنید. همه چیز باید به خوبی با فضای موجود مطابقت داشته باشد.

 

  1. مبلمان.

 

مبلمان ساده در طراحی مدرن استفاده می شود. مبلمان معمولی مورد استفاده از وینیل، پلاستیک و فلز برس خورده است. همچنین می توانید از چوب های لاکی استفاده کنید که با خطوط براق طراحی شده اند. در انتخاب مبلمان خود رنگ ها را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که متناسب با رنگ خانه شما باشد. از مبلمان عتیقه برای طراحی مدرن استفاده نکنید، مناسب نیستند.

 

  1. لوازم تزئینی.

 

در انتخاب لوازم دکوری خود دقت کنید که از خطوط تمیز و متناسب با رنگ منزل شما استفاده شود. اگر از نقاشی‌ها استفاده می‌کنید، باید از طراحی مدرن، التقاطی، آوانگارد یا معاصر نیز برخوردار باشند. سایر لوازم جانبی باید از خطوط براق و صاف استفاده کنند تا آن را برای خانه مناسب کنند. همچنین توجه داشته باشید که طراحی مدرن حداقل است، از لوازم جانبی زیاد استفاده نکنید.

 

  1. منطقه غذاخوری.



برای ناهارخوری، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید. شما ممکن است یک ناهار خوری ساده یا یک منطقه کلاسیک را انتخاب کنید. ممکن است غذاخوری خوب یا فقط یک بار بخواهید. هر آنچه را که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که از مبلمانی متناسب با طرح، رنگ و مفهوم خانه استفاده خواهید کرد. در صورت تمایل، می توانید ناهارخوری خود را رنگارنگ کنید.

 

  1. اتاق خواب.

 

حمام های مدرن عمدتاً بیهوده هستند. در اینجا باید سلیقه و نیازهای شخصی صاحب ویلا در نظر گرفته شود. اگر فردی اتاق خواب تیره می خواهد، می توانید از رنگ های روشن یا رنگ های خنثی در داخل استفاده کنید اما پرده های تیره و پارچه های تیره داشته باشید. همچنین باید چراغ هایی با دیمر، چراغ های پین و یک آباژور وجود داشته باشد. برخی از اتاق خواب های مدرن حتی دارای حمام مخصوص به خود، یا وان گردابی و اسپا هستند. حتی برخی از آنها یک استخر شنا دارند که مستقیماً به اتاق متصل است. اتاق خواب هایی نیز وجود دارد که دارای بالکن یا ایوان خاص خود هستند. برخی وسایل ورزشی نیز در برخی اتاق ها دیده می شود. این واقعاً به نیازهای صاحب خانه بستگی دارد.

 

  1. آشپزخانه

 

نوع چیدمان آشپزخانه خود را بشناسید. می تواند طرح باز یا بسته باشد. چیدمان های باز برای سرگرمی و گفتگو با مردم در سایر قسمت های ویلا خوب است. روشنایی خوب آشپزخانه خود از جمله نور طبیعی را در نظر بگیرید. می توانید از نورپردازی فرورفته در آشپزخانه خود استفاده کنید که معمولاً از سبک طراحی مدرن استفاده می شود. برای نگهداری اشیاء از یک جزیره، بکسل، نیمکت و کشو استفاده کنید. مطمئن شوید که آنها صاف و روان هستند.

 

  1. اتاق نشیمن.

در یک خانه مدرن، فضای نشیمن باید باز باشد. ترافیک همیشه باید با چیدمان مبلمان در نظر گرفته شود. می توانید از نور طبیعی استفاده کنید و با داشتن پنجره های شیشه ای عریض می توانید این کار را انجام دهید. به این ترتیب، اتاق نشیمن باز شما به خصوص در هنگام صبح روشن می شود. باید محل قرارگیری تلویزیون را در نظر بگیرید. قبل از شروع طراحی اتاق نشیمن خود، باید فکر کنید که می خواهید تلویزیون خود را در کجا قرار دهید. می توان آن را روی دیوار نصب کرد یا در یک کابینت مخفی قرار داد. دانستن محل قرارگیری تلویزیون می تواند به داشتن یک طراحی خوب کمک زیادی کند.

 

  1. حمام.

 

اگر فضای کافی در ویلا خود دارید، ممکن است بخواهید حمام وسیعی داشته باشید. حتی اگر بخواهید می توانید یک کاناپه داخل آن داشته باشید. اما برخی فقط دوش را با شیشه پوشانده اند. حمام های مدرن از کاشی های شیشه ای و سرامیکی استفاده می کنند. انتخاب رنگ به سلیقه صاحب ویلا بستگی دارد اما اکثر حمام ها سفید، خاکستری، بژ یا کرم هستند. معمولاً از رنگ‌های روشن در اینجا استفاده می‌شود، اما هنوز هم سرویس‌هایی وجود دارند که از رنگ‌های پاستلی روشن استفاده می‌کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 21 آبان 1400 ] [ 19:11 ] [ حسین ]
[ ]