محوطه سازی باغ رستوران چطور انجام می شود؟

محوطه سازی باغ رستوران چطور انجام می شود؟

محوطه سازی باغ رستوران یکی از حوزه های تخصصی محوطه سازی و طراحی فضای باغ است که با باید حتما به صورت کاملا حرفه ای به آن پرداخته شده و بهترین بهره برداری از فضا و پتانسیل های آن صورت بگیرد. این محوطه سازی باید به شکلی باشد که بتوان ضمن بهره برداری از یک فضای سبز، زمینه لازم برای ایجاد یک رستوران در فضای باز را نیز فراهم ساخت.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص طراحی برای باغ رستورانبیشتر بدانیم.

با ورود مشتریان به یک باغ رستوران، چیزی که از پیش انتظار دارند یک فضای سرسبز با میز و صندلی های رستوران و نورپردازی رویایی و دلنشین است و شما باید درست چنین چیزی را به آن ها ارائه دهید تا رضایت کامل مشتریان خود را به دست بیاورید.

به علاوه موضوع علاقه مندی جامعه امروزی به چنین محوطه های رستورانی باعث شده تا بیش از پیش رستوران سازی در فضای سبز موضوعیت پیدا کرده و عده بیشتری به بازگشایی چنین رستوران هایی روی بیاورند.

ساخت و ایجاد یک رستوران باغ با در نظر گرفتن اولویت های رفاه رستورانی و همین طور ایجاد فضای سبز، باید به طور موازی پیش رفته و هر دو وجه این موضوع به خوبی مورد اهمیت قرار بگیرند.

مراحل محوطه سازی باغ رستوران

برای آن که محوطه سازی باغ رستوران به خوبی پیش برود، لازم است که مراحل آن نیز مطابق برنامه ریزی انجام شده و در نهایت بهترین نتیجه از چنین پروژه ای گرفته شود. این مراحل را می توان مطابق آن چه در زیر آمده تعریف کرد:

  • بازدید از محوطه و مساحت موجود

  • دریافت اطلاعات و سلیقه مشتری 

  • تطابق دادن نظر مشتری با پتانسیل های موجود 

  • ایجاد یک طرح اولیه استاندارد با رعایت سلیقه مشتری و امکانات موجود

  • دریافت تائید نهایی و شروع پروژه

 

انواع مدل های محوطه سازی باغ رستوران

محوطه سازی باغ رستوران می توان به مدل های مختلفی طراحی شده و بسته به این که سلیقه کارفرما چه باشد و چه پلت فرمی را برای پیاده سازی ترجیح دهد، یکی از مدل ها و سبک های مختلف محوطه سازی انتخاب خواهد شد. از جمله مدل های محوطه سازی یک باغ رستوران می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سبک سنتی

  • سبک کلاسیک

  • سبک مدرن

  • سبک لوکس

  • سبک ایتالیایی

  • و ...

هر یک از این سبک ها نیازمند مدل سازی خاص خود بوده و در صورتی که بخواهید بهترین سبک از طراحی محوطه سازی باغ رستورانی را پیاده سازی کنید، لازم است که در خصوص هر یک از این سبک ها اطلاعات کافی به دست آورده، سپس انتخاب داشته باشید. صرف این که شما به سبک ایتالیایی علاقه مند هستید، باعث نخواهد شد که پیاده کردن چنین سبکی در محیط رستورانی شما، پاسخگو باشد.

باید حتما پیش از آن شناخت خوبی نسبت به جامعه هدف مشتریان خود داشته و بدانید که چه سبکی باعث جذب آن ها شده و می تواند سطح رضایت مشتریان را بالا ببرد. به این شکل فرصت خواهید داشت که از سبک طراحی محوطه فضای سبز رستورانی خود، بهترین بهره برداری برای افزایش فروش را نیز داشته باشید. این در واقع یک فرصت بازاریابی است که کمک می کند تا به جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار، کمک کرده و در نهایت سودآوری قابل توجه تری داشته باشید.

عناصر طراحی باغ رستوران

برای آن که بتوانید بهترین طراحی باغ رستوران را ایجاد و پیاده سازی کنید، استفاده از عناصری چون پل های چوبی، پرگولاهای بزرگ، آلاچیق، آبنما، مسیرهای سنگی، صخره ای، برکه، آبشار، حوضچه و .... جایگاه مناسبی خواهند داشت.

در صورتی که تصمیم به ایجاد کردن یک محوطه رستورانی سنتی داشته باشید، تعبیه تخت های رستورانی نیز جایگاه خاص خود را داشته و می تواند بسیار زیبایی و کارایی عالی به وجود بیاورد.

بسته به این که گستردگی فضا چقدر باشد، هر یک از این عناصر کارایی خود را داشته و می توان با اضافه کردن آن ها به محوطه، بهترین برداشت را ایجاد کرد.

نکته: در طراحی باغ رستوران باید حتما فضای مناسب و قابل قبول برای رفت و آمد مشتریان تعبیه شده و بهینه سازی برای شرایطی که تجمع زیادی وجود داشته و رفت و آمد در اوج ترافیکی خود باشد، صورت بگیرد.

کلام آخر

شما چه نظری درباره محوطه سازی باغ دارید و در صورتی که تصمیم به برپا کردن چنین محیطی داشته باشید، چه سبکی را ترجیح می دهید؟ نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ دو شنبه 17 آبان 1400 ] [ 16:2 ] [ حسین ]
[ ]