کشف راهکاری جادویی برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

کشف راهکاری جادویی برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، محققان معتقدند هنگامی که افراد مسن بالای ۵۵ سال از اختلاط با جوانان به جز افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند، پرهیز کنند، احتمال مرگ بر اثر کرونا بین ۵۴ تا ۶۲ درصد کاهش می‌یابد.

 

 آن‌ها دریافتند که اگر افراد مسن با گروه سنی خود ارتباط داشته و با دوست جدیدی آشنا نشوند، میزان کاهش مرگ و میر به ۹۳ درصد می‌رسد. این ایده فقط مبتنی بر محدود کردن ملاقات افراد با افراد خارج از گروه سنی خود است.

مطالعات پیشین نشان داده است که افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند و مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز در این گروه سنی بسیار بیشتر از هر گروه سنی دیگر است.

تیم مسئول این تحقیق گفت: ما در حال حاضر با واقعیت جدید سختی روبرو هستیم که باید راهی برای مقابله با آن پیدا کنیم. در این دنیای جدید تعاملات اجتماعی محدود و محل‌های کاری تعطیل شده است و مردم قبل از مراجعه به فروشگاه مواد غذایی مدام فکر می‌کنند.

این تیم افزود: از آنجا که روابط اجتماعی برای افراد مسن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، ما شرط ایجاد ارتباط با گروه سنی آن‌ها را نیز بر این مهم می‌افزاییم.

این دانشمندان اعلام کردند که این موضوع به افراد مسن اجازه می‌دهد تا در محیط‌های کوچک مانند سینما و رستوران با همسالان خود ملاقات کنند که در حال حاضر به دلیل تعطیلات ملی یا محلی بسته هستند.

آن‌ها اعلام کردند تا زمانی که درمان یا واکسنی کشف نشود، این اقدامات تفکیک بر اساس سن به کاهش تعداد کل مرگ کمک می‌کند.

این محققان می‌گویند که این راه حل می‌تواند جایگزینی برای تعطیلی کشور‌ها شود تا اقتصاد‌ها متحمل خسارت‌های سنگین مادی نشوند.

«شانی استرن»، نویسنده تحقیق گفت: به طور کلی، این مدل و این سناریو‌ها، اهمیت جداسازی جمعیت مسن را نشان می‌دهد.

او افزود: برخی از انواع ارتباطات مانند بازدید از سینما یا خرید مجددا برقرار می‌شود، اما مشخص است که سایر انواع ارتباطات همچنان ممنوع خواهد بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ دو شنبه 26 آبان 1399 ] [ 22:33 ] [ حسین ]
[ ]