آیا قانون جذب حقیقت دارد؟

آیا قانون جذب حقیقت دارد؟

قانون جذب از جمله موضوعاتی است که شاید این روز ها بر سر درست و یا غلط بودن آن بحث های زیادی می شود که درست همانند سایر ایده ها و نظریات، ممکن است مدافعان و مخالفانی داشته باشد. 

انکار نمی کنیم که قطعا بسیاری از افرادی که در ابتدای راه آموزش قانون جذب قرار می گیرند، با تردید ها، سوالات و ابهامات زیادی مواجه می شوند اما پس از مدتی با آموزش های صحیح و تمرین و تکرار توانسته اند به کمک این قانون به تمامی خواسته های خود برسند و از جمله انسان های موفق دوران خود باشند.

اگر شما هم جزو آن دست از افرادی هستید که در خصوص قانون جذب سوالات و ابهامات زیادی را در سر دارید، با ما باشید در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص قانون جذب پاسخ دهیم.

تاریخچه پیدایش قانون جذب

بنیانگذار آیین بودا شاید اولین فردی باشد که صد ها سال پیش قانون جذب را به انسان ها آموخت. وی از این آموخته ی خود تحت عنوان این موضوع که "شما تبدیل به همان چیزی می شوید که به آن فکر می کنید" یاد می کرده است.

پس از بودا در فرهنگ غرب، واژه ی کارما گسترش یافت که مطابق با آن گفته می شد که هر آن چه را که به جهان پیرامون خود عرضه کنی در نهایت به همان چیز در زندگی خود دست می یابی. چه آن که شما شادی و یا خشم را به جهانیان عرضه کنی و چه آن که عشق یا نفرت را پراکنده سازی.

این موضوعات سالیان سال در میان مردم روا داشته و افراد در اشکال و جوانب مختلف زندگی از آن استفاده می کرده اند.  به این ترتیب روشن می شود که موضوع قانون جذب پدیده ی نوظهور و بدیعی نیست که امروز و دیروز کشف شده باشد و در ذات وجود آن شک و تردید باشد.

اگر چه که قواعد اصلی و زمینه ای قانون جذب در تمامی ادیان و فرهنگ ها در طی اعصار مختلف وجود داشته است، اما هنوز هم این قانون برای انسان ها پر از رمز و راز های گوناگون و ناشناخته ها می باشد. قانون جذب از گذشته تا به امروز در بطن زندگی انسان ها وجود داشته و دارد اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد حتی نام آن را نیز نشنیده اند و نحوه ی عملکرد صحیح آن را نمی دانند.

قانون جذب چه می کند؟

انسان می تواند به کمک قانون جذب، امیدوار به زندگی پیش رو و کسب نتایج و موفقیت های بیشتر باشد، آیا این فعل بدی است؟

در قانون جذب به افراد آموزش داده می شود تا نا امیدی را کنار گذاشته و با روحیه ی جنگجویی به استقبال مشکلات پیش رو بروند، آیا تلاش برای رسیدن به آرزو ها یکی از نکات مثبت این قانون نیست؟

به کمک قانون جذب عشق، افراد خود و تصمیماتشان را در سرنوشت خود تاثیرگذار یافته و حکمت وجود اختیار را در آدمی می یابند، آیا این احساس، ما را به سرچشمه ی کمال نزدیک تر نمی کند؟

به کمک قانون جذب ثروت، انسان ها می آموزند تا انگیزه ی بیشتری برای کار کردن و کسب در آمد بیشتر به دست آورند، آیا این موضوع ایرادی دارد؟

به کمک قانون جذب خواسته ها، افراد یاد می گیرند تا با تمرکز و توجه بر روی خواسته های خود در مسیر رسیدن به آن اقدام کنند تا نتایج موثر تری را دریافت نمایند، آیا این موضوع خلاف عقل و منطق و واقعیت است؟

به کمک قانون جذب آرزو ها، افراد خداوند را به خود نزدیک تر احساس کرده و او را حامی و در کنار خود می بینند، آیا کسب این معرفت، ارزشمند نیست؟

قانون جذب به افراد می آموزد که هرگز اجازه ی نا امیدی و قطع امید از رحمانیت خداوند را ندارند و باید در همه حال با افکار مثبت، به زندگی و آینده امیدوار باشند و دست از تلاش برندارند، آیا این باور به بالندگی افراد کمک نکرده و آن ها را بیش از پیش به قدرت و اراده ی خالق خود نزدیک نمی سازد؟

توجه کنید که شما چه بخواهید و چه نخواهید، قانون جذب همیشه، در هر شرایطی و برای هر فردی عمل می کند، چه آن که آن فرد از این موضوع اطلاعی داشته باشد و چه آن که ناخواسته به آن عمل کرده باشد و یا به آن  معتقد باشد و یا آن را باور نداشته باشد.

قانون جذب چگونه عمل می کند؟

شاید بسیاری از افرادی که به تازگی با این قانون آشنا شده اند شاید این جرقه در ذهنشان به وجود آید که می توانند بدون تلاش و تنها با خواستن و آرزو کردن به خواسته های خود برسند، اما بایستی بدون رودربایستی به شما بگوییم که اگر چنین تصوری از قانون جذب دارید، بهتر است آموزش آن را به طور کلی فراموش کنید!

توجه کنید که به هیچ وجه اینگونه نیست که بدون نیاز به تلاش به آرزو ها رسید و هیچ چیز بدون تلاش و تکاپو به دست نمی آید. اما شما با کمک قانون جذب می توانید مسیر رسیدن به آرزو ها و خواسته های خود را هموار کرده و با انرژی و توان بیشتری برای به دست آوردن آن ها قدم بردارید.

در واقع قانون جذب به شما کمک می کند تا با استفاده از انرژی های درونی خود که از خواسته های شما سرچشمه می گیرد، دیدگاه های مثبتی را کسب کرده و با مثبت نگری و تمرین و تمرکز بر روی آن ها، راه را برای رسیدن به خواسته های خود هموار کنید.

پایه های قانون جذب

اساس و پایه ی این قانون، احساس است. در واقع هر فردی ابتدا باید احساسی برای رسیدن به یک خواسته ای داشته باشد تا بتواند زمینه ساز انرژی ها و فعالیت او شده و قدم های او را برای رسیدن به آن خواسته ها استوار سازد. مطابق این قانون، این احساسات ما هستند که با ایجاد انرژی، شرایط و اتفاقات خوب یا بد را به سمت ما جذب می کنند و بنابراین هر چه احساس قوی تری داشته باشید، قانون جذب سریع تر پاسخ داده و با انرژی بیشتر زودتر به خواسته های خود می رسید.

گام بعدی قانون جذب، باور است. شما باید باور کنید که لیاقت به دست آوردن آرزو ها و خواسته هایتان را دارید. باور کنید که می توانید با کمی تلاش و پشتکار بیشتر، به کمک انرژی های درونی خود آمده و آن ها را در مسیر آرزو هایتان متمرکز سازید. در مرحله ی آخر که اقدام و عمل است نیز باید بدون شک و تردید در مسیر رسیدن به خواسته هایتان قدم بردارید و در این راه محکم و استوار بمانید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 20 فروردين 1401 ] [ 14:38 ] [ حسین ]
[ ]