ارزهای دیجیتال و کاربردهای آنان در جامعه مدرن

ارزهای دیجیتال و کاربردهای آنان در جامعه مدرن

 

جهان مدرن شاهد ظهور سالانه و گاه روزانه نوآوری ها و بکارگیری فناوری های مدرن است. در این میان با همه گیر شدن فناوری های کامپیوتری و ظهور شبکه های آن و در نهایت معرفی اینترنت، بسیاری از جنبه های جوامع از زندگی روزانه افراد گرفته تا نحوه مدیریت و سود دهی شرکت های چند ملیتی، همه دچار تغییراتی اساسی شده اند.

اینترنت نه تنها محدودیت های جغرافیایی کسب و کارهای وابسته به تمرکز بالای جمعیت مانند خرده فروشی ها را با ممکن ساختن فروشگاه های آنلاین از میان برداشته است، بلکه در بخش هایی مانند بهداشت و مراقبت های پزشکی نیز تغییراتی فراوانی ایجاد کرده است. تا جایی که جهان شاهد عمل های جراحی از راه دور نیز بوده است.

در این میان دیجیتال شدن خدمات بانکداری و نقل و انتقال دارایی ها بر روی بستر اینترنت، این خدمات را برای عموم مردم قابل دسترس تر کرده است.

ارزهای دیجیتال جدیدترین فناوری های این حوزه به شمار می روند. این ارزها به وسیله باز تعریف کامل خدمات مالی و بانکداری دیجیتال، دسترسی عموم مردم را به خدمات مالی به بالاترین حد خود خواهند رساند. دسترسی پذیری آسان این ارزها که گاه تنها نیاز به یک تلفن همراه هوشمند برای ساخت یک کیف پول نرم افزاری برای ذخیره ارزها دارند، محبوبیت آنها را به صورت فزاینده ای افزایش داده است.

به همین دلیل، آموزش ارز دیجیتالاکنون به یکی از پر تقاضا ترین دوره های آموزشی تبدیل شده است. بر خلاف سیستم های بانکداری سنتی، ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز ارائه می شوند و هیچ نهاد مرکزی بر روی آنها کنترلی ندارند. ارائه ارزهای دیجیتال توسط یک فناوری قدرتمند و انقلابی به نام بلاکچین امکان پذیر شده است که خود در سال 2009 با ظهور اولین ارز دیجیتال یا بیت کوین به جهان معرفی شد. 

کاربردهای فراوان ارزهای دیجیتال

دسترسی پذیری بسیار بالای ارزهای دیجیتال باعث شده است سرعت بکارگیری آنها در انواع فناوری های دیگر و کسب و کارهای اینترنتی نسبت به سیستم های مالی سنتی بسیار بالاتر باشد. 

به دلیل نبود یک نهاد مرکزی کسب و کارهای اینترنتی نیاز به هیچ گونه قراردادی با هیچ بانک و یا نهاد مالی ندارند و تنها می تواند با استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال و آدرس های خصوصی و عمومی مرتبط با آن، فروشگاه های آنلاین و خدمات آنلاین دیگری داشته باشند.

نبود نهاد مرکزی همچنین کارمزدهای معامله با این ارزها را نسبت به سیستم های مالی متمرکز و سنتی به طور چشمگیری کاهش داده است. زیرا که همه معاملات به صورت همتا به همتا میان دو طرف خریدار و فروشنده اتفاق می افتد. در سری آموزش رمزارز نعیم حشم بان،آموزش های کافی برای یکپارچه سازی خدمات پرداخت با ارزهای دیجیتال به درون کسب و کارهای آنلاین به تشریح بررسی شده است.

یکی از تازه ترین حیطه هایی که شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال و قابلیت های فوق العاده آنها کرده است، صنعت بازی سازی است. این صنعت به منظور جذب هر چه بیشتر مخاطب و افزایش سود، زمان صرف شده بازیکنان در این بازی ها و نیز پاداش هایی که کسب کرده اند را به اقلام دارای ارزش و قابل معامله تبدیل کرده اند.

این کار نه تنها انگیزه افراد برای مشارکت در این بازی ها را افزایش می دهد، بلکه شرایطی را ایجاد کرده است که برخی گیمر های حرفه ای، مشغول بودن با بازی های ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شغل تمام وقت در نظر می گیرند.

هر کدام از بازی های ارز دیجیتال راه های متفاوتی را برای پاداش دادن به بازیکن ها در نظر گرفته اند. مشارکت در برخی از این بازی ها رایگان نیست و بازیکن باید مقداری سرمایه اولیه به بازی وارد کند. 

برای مثال یکی از بهترین بازی های ارز دیجیتال از نظر گیمرها،اکسی اینفینتی است که نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک یا چند هیولای بامزه برای مبارزه دارد. در سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان، بهترین بازی های ارز دیجیتال چه مدل های رایگان و چه مدل هایی که نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارند، معرفی شده اند. 

شماری از بازی های ارز دیجیتال محبوب

Plants vs Undead 

توکن های یکتا یکی از جذاب ترین جنبه های ارزهای دیجیتال هستند که ادغام آنها در صنعت بازی سازی یک انقلاب بزرگ را در این صنعت ایجاد نموده است. این توکن ها مالکیت کامل شخصیت های بازی و اقلام موجود در آنها را به طور کامل به بازیکن ها منتقل می نمایند. با خرید و فروش این توکن ها یک بازار و اقتصاد دیجیتال مبتنی بر بلاکچین ایجاد شده است.

Plants vs Undead یا گیاهان در مقابل زامبی ها یک بازی هیجانی به سبک دفاع از قلعه است که یک موقعیت آخر زمانی را بازگو می کند که در آن بازیکن ها باید در مقابل زامبی ها از خود دفاع نمایند. 

در این بازی گیاهان دارای ارزش بالایی بوده و بازیکنان باید برای دفاع در برابر زامبی ها و یا حمله به آنها، انواع گیاهان مخلتف را بدست آورده و آنان را ساماندهی نمایند. توکن محلی این بازی PUV نام دارد. بازیکن ها می توانند با استفاده از اقلام درون بازی مانند دانه های گیاهان را خریداری نمایند. 

Thetan Arena

تتان آرنا یک بازی ارز دیجیتالدر سبک مبارزه چند نفره است. این بازی به صورت دو بعدی طراحی شده است و جهت دوربین به صورت عمودی از بالا به پایین است. بازیکنان با استفاده از قهرمان های درون بازی به مبارزه با یکدیگر می پردازند و در هنگام پشت سر گذاشتن رقبا، ماموریت ها و مراحل مختلف می توانند یکی از توکن های بومی بازی به نام Thetan Gem یا الماس های تتان را بدست آوردند. با استفاده از آن می توانند برای خرید اقلام درون بازی مانند ارتقای قهرمانان خود به یک تتان واقعی استفاده نمایند. توکن دوم این بازی Thetan coin یا سکه های تتان نام دارد که بازیکنان می تواند با خرید و فروش آن کسب درآمد نمایند.

راه دوم کسب درآمد همانند سایر بازی های استفاده از توکن های غیر مثلی است. قهرمان ها و تتان ها به صورت توکن های یکتا ارائه شده و بازیکن ها می توانند قهرمان های خود را به قیمت های مناسبی به فروش برسانند. محبوبیت فزاینده این بازی ارز دیجیتال و عبور شمار بازیکن های آن از یک میلیون نفر، باعث بالا رفتن ارزش توکن های یکتای آن شده است.

جهت خواندن مقالات بیشتر و دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید :

 

Hashamban.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ پنج شنبه 18 فروردين 1401 ] [ 18:11 ] [ حسین ]
[ ]