معیار های خرید سوله دست دوم

معیار های خرید سوله دست دوم

  • ابعاد سوله دست دوم: برای خرید سوله دست دوم باید توجه داشت که آیا طول، عرض و ارتفاع سوله مطابق با مشخصات مورد نیاز خریدار است یا خیر. در بسیاری از موارد افراد هنگام ارائه مشخصات طول و عرض سوله گاهی تبر به تیشه و گاهی پشت به پشت اندازه گیری می کنند و هنگام اجرای پایه سوله دست دوم گاهی برعکس عمل می شود که این امکان را فراهم می کند. برای نصب سوله .این کار غیر قابل قبول است و مشکلات زیادی ایجاد می کند و یا در برخی موارد می توان قبل از خرید سوله دست دوم اقدام کرد. 

  • وزن سوله دست دوم: در برخی موارد خریداران سوله دست دوم به دنبال کیلوگرم ساخت و ساز بوده و سودآوری را با ساخت سوله با سوله دست دوم مقایسه می کنند که در بسیاری از موارد به این دلیل است که سوله دست دوم وزنش بیشتر از سوله جدید هست . زیرا سوله جدید با توجه به استاندارد بودن و ضوابط نظام مهندسی، نرم افزارهای طراحی و از همه مهمتر نورپردازی قابل تشخیص است، در صورتی که نمی توان گفت سوله دست دوم اینچنین است.

  • کیفیت سوله دست دوم: در هنگام خرید و بررسی ضوابط خرید سوله دست دوم توجه به اصطکاک سوله دست دوم یا پوسیدگی قطعات نسبت به عمر مفید آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از ساختار، پوسیدگی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر یک سوله جدید با بازده مفید 50 ساله با عدد x به پایان برسد، و یک سوله دست دوم با بازده مفید 25 ساله با نصف همان عدد x به پایان برسد، به این معنی است که منطقی نیست. .

  • محل قرارگیری سوله دست دوم: در بسیاری از مواقع خریداران سوله دست دوم بدون توجه به موقعیت سوله از نظر برف و باد و زلزله اقدام به خرید و نصب سوله می کنند و در مواقع بحران آسیب های جبران ناپذیری را متحمل می شوند. زیرا بسیاری از سوله های دست دوم از محل اصلی نصب می شوند، بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی سازه نسبت به سایت جدید. در اجرای سوله دست دوم باید به رنگ و زیرسازی سوله دست دوم توجه ویژه ای داشت چرا که از رنگ های معمولی یا بازسازی شده در مناطق مرطوب و گرم نمی توان استفاده کرد زیرا بازده زمانی استفاده از سوله دست دوم است. ساختار تا 10 برابر کاهش می یابد. مثلاً اگر سوله مخصوص مناطق خشک کشور است و به مرور زمان باز می شود و پوسیده می شود و حتی رنگ آمیزی می شود، در مناطق گرم و مرطوب در عرض چند سال به سرعت اکسید می شود و ظاهر بسیار بدی پیدا می کند و غیرقابل استفاده می شود و اغلب در این مناطق آن را انجام می دهد. استفاده از سوله های جدید با زیرسازی و رنگ های چند لایه مقاوم در برابر رطوبت مانند رنگ های روی و رنگ های اپوکسی نهایی و پلی آرتان توصیه می شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ چهار شنبه 6 بهمن 1400 ] [ 21:5 ] [ حسین ]
[ ]