4 راز برای مشاوره تحصیلی موثر

4 راز برای مشاوره تحصیلی موثر

 

در عصری که دانشکده ها برای تحقق اهداف ثبت نام تلاش می کنند و مردم همچنان ارزش تحصیلات عالی را زیر سال می برند ، افسران پذیرش در موسسات سراسر کشور برای بهبود استراتژی های جذب دانشجو تلاش می کنند. با این حال ، آنها در نبرد خود تنها نیستند. امروزه ، شاید بیش از هر زمان دیگری ، مشاوران دانشگاهی باید تمام توان خود را برای حفظ دانشجویان فعلی انجام دهند. برای اطلاعات کاملتر در رابطه با مشاور تحصیلی خوب این مطلب را کلیک کنید.

 

برخی از شما مشاوره تحصیلی را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اید. دیگران ، مانند اعضای دانشکده های کوچک ، وظیفه دارند علاوه بر مسئولیت های آموزشی و پژوهشی ، به گروهی از دانشجویان نیز مشاوره دهند. صرف نظر از نحوه کسب این گروه از دانش آموزان ، شما نقش مهمی در کمک به آنها در طراحی برنامه های آموزشی سازگار با اهداف بلند مدت آنها ، اطمینان از تکمیل مدارک تحصیلی و در نهایت شکل گیری آینده آنها ، ایفا می کنید. این بدون شک یک رشته چالش برانگیز است ، اما کسانی که این کار را خوب انجام می دهند ، پاداش می گیرند نه تنها موفقیت دانشجویان خود را می بینند بلکه به سلامت و شهرت کلی موسسات آنها کمک می کنند.

 

  1. نقش خود را در موفقیت دانش آموزان به عهده بگیرید

 

سلیا کوک-هافمن ، دستیار پروفسور در کالج جونیاتا ، مدرسه خصوصی هنرهای آزاد با 85 درصد حفظ ، می گوید: "روابط مهم است و ارتباط برای ایجاد روابط مستحکم و موثر در زمینه مشاوره مهم است." هنگامی که دانش آموزان ارتباط قوی با مربیان خود دارند ، نرخ بالاتری را حفظ می کنند. "

 

در حالی که مسئولیت نهایی برای انتخاب برنامه ها و اهداف آموزشی بر عهده هر دانش آموز است ، مشاوران باید در طول سفر کالج به عنوان شریک آنها عمل کنند. مشاوران موظفند به دانش آموزان کمک کنند تا یک مسیر واقع بینانه و فراتر از دانشگاه را برنامه ریزی کنند و در طول مسیر اصلاح دوره را انجام دهند. مشاوران خوب تشخیص می دهند که آنها قدرت مداخله ، ارجاع و حمایت از دانش آموزان خود را دارند و نقش فعالی در زندگی علمی دانش آموزان خود دارند. آنها نه تنها می دانند که می توانند - بلکه می خواهند - برای مشاوران خود تغییری ایجاد کنند و از انجام کارهای اضافی نمی ترسند.

 

  1. ایجاد روابط و خواندن بین خطوط را بیاموزید

 

در حالی که ممکن است به نظر بیهوده به نظر برسد ، کوک هافمن تأکید می کند که گام اول این است که با توصیه های شما آشنا شوید ، آنها را واقعا بشناسید.

 

او توصیه می کند: "سوالات باز بپرسید ؛ به روایت های آنها درباره خود گوش دهید-واقعاً گوش دهید". "سخت گوش کن ، گوش کن چون برایت مهم است ، گوش کن تا از دیدگاه آنها درک شود."

 

تریسی فارنزورث ، دریافت کننده جایزه مشاوره برجسته NACADA 2019 ، می افزاید که باید این کار را بدون وقفه یا پیش فرض انجام دهید. او همچنین اهمیت خواندن بین خطوط را برجسته می کند زیرا دانش آموزان همیشه مستقیماً از آنها کمک نمی خواهند.

 

او توضیح می دهد: "بسیاری از مشاوران در اوایل حرفه خود بسیار بر اطلاعاتی که فکر می کنند دانش آموز به آنها نیاز دارد تمرکز کرده اند ، نه اینکه بر آنچه که دانش آموز با آن ارتباط برقرار می کند - چه به صورت شفاهی و چه غیر شفاهی - متمرکز شوند."

 

ژاکلین گریوز ، که توسط NACADA به دلیل مشاوره های استثنایی اش شناخته شده است ، بیشتر موفقیت خود را در ایجاد روابط ، مشارکت در مکالمات باز و بازتابی و تشخیص زمانی که دانش آموز ممکن است با چیزی مبارزه کند و نیاز به راهنمایی دارد ، مد نظر قرار دهد.

 

او می گوید: "باز بودن و صادق بودن با دانش آموزان در مورد زندگی و مسیر شغلی من به من این امکان را داد که با دانش آموزان روابط قوی و قابل اعتماد برقرار کنم." "وقتی آنها به عنوان یک فرد ، به عنوان یک دوست به شما نگاه می کنند ، به خود اجازه می دهند به شما اعتماد کنند ، به شما اعتماد کنند و هنگام مواجهه با تصمیمات با شما مشورت کنند."

 

  1. بدانید کجا و کجا مراجعه کنید

 

همانطور که در ده نکته ضروری "ارین جاستینا" و "ربکا دالی کوفر" برای مشاوران دانشگاهی ذکر شد ، مهم است که "محدودیت های خود و ایجاد مشارکت در سراسر [محوطه دانشگاه خود]" را بپذیرید. اشکالی ندارد اگر بپذیرید که همه پاسخ ها را ندارید ، اما باید بتوانید دانش آموزان خود را به سمتی هدایت کنید که پاسخ می دهد. مشاوران دانشگاهی باید از محوطه دانشگاه و منابع جامعه که موفقیت دانش آموزان را پشتیبانی می کند مطلع باشند و باید بتوانند ارجاعات موثری انجام دهند.

 

به یاد داشته باشید ، دانش آموزان اغلب مستقیماً از شما کمک نمی خواهند. برای مثال ، اگر احساس می کنید که آنها از نظر مالی دچار مشکل هستند ، کمی بیشتر تحقیق کنید و در صورت لزوم به دفتر کمک مالی مراجعه کنید.

 

شما همچنین باید یک قرار ملاقات بعدی برای بحث در مورد نتایج ارجاع و تعیین اینکه آیا اقدامات اضافی ضروری است تعیین کنید.

 

  1. وقت بگذارید

 

گریوز در طول زندگی حرفه ای خود یاد گرفته است که هرگز باعث نشود که دانش آموز احساس عجله کند. او پیشنهاد می کند ، اگر آنها می خواهند صحبت کنند ، وقت بگذارید تا به آنها گوش دهید و اگر می توانید آنها را راهنمایی کنید.

 

او توصیه می کند: "از آنها بپرسید که چگونه بیرون از کلاس درس می گذرانند." "اگر وقتتان تمام شد ، از آنها بخواهید یک روز دیگر برگردند تا این مکالمه را به پایان برسانند. اگر نام دانش آموزی از روی میز شما عبور می کند یا وقتی مدتی است او را ندیده اید ، در سر شما قرار می گیرد ، به او شلیک کنید.

ایمیل برای بررسی این چیزهای کوچک است که مشاوران را متحدان قابل اعتماد می داند. اینها مواردی است که تجربه دانش آموزان را افزایش می دهد و بر مواردی مانند حفظ و نگهداری تأثیر مثبت می گذارد. "

 

یاد آوردن

هیچ کس نمی گوید مشاوره تحصیلی آسان است ، اما اگر در آن کار کنید ، می توانید تأثیر مثبتی بر زندگی دانش آموزان خود بگذارید. حفاری کنید ؛ مالک آن بود. منابع خود را در محوطه دانشگاه بشناسید ، با دانش آموزان خود در مورد آرزوهای آنها صحبت کنید ، در موفقیت آنها سرمایه گذاری کنید ، از مشاوران موفق گپچه میتوانید در این زمینه کمک بگیرید و بیشتر بیاموزید و مهارت های مشاوره ای خود را توسعه دهید. این فقط به نفع شما ، مدرسه و دانش آموزان است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ چهار شنبه 14 مهر 1400 ] [ 17:9 ] [ حسین ]
[ ]