اتاق سرور چیست

اتاق سرور چیست

 

 

 

یکی از مهم‌ترین فضاها در یک شرکت اتاق سرور محسوب می شود، لازم به ذکر است بدانید که مهمترین اطلاعات در اتاق سرور ذخیره خواهد شد در نتیجه این بخش از شرکت بسیار مهم می باشد. 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه تجهیزاتی در اتاق سرور قرار دارد، لازم به ذکر است بدانید در اتاق سرور تجهیزاتی همچون رگ های سرور، سرور های کامپیوتری، سوئیچ ها و روترها، کابل های شبکه و محافظ کابل شبکه قرار دارد، این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند چون با وجود اینها امکان راه اندازی اتاق سرور امکان پذیر می‌شود، این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت ها  به جای راه اندازی اتاق سرور به اجاره آن می پردازند که این کار میتواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. در واقع با استفاده از اتاق سرور اجاره ای بسیاری از شرکت ها اطلاعات مهم خود را از دست دادند.

 

لازم به ذکر است بدانید که اطلاعات ذخیره شده در اتاق سرور از اهمیت بسیار زیادی

برخوردار است در نتیجه اگر شما به فکر اجاره اتاق سرور از شرکت دیگری هستید بهتر

است بدانید که با هرگونه سهل انگاری شرکت خدمات دهنده احتمال دارد آسیب جبران

ناپذیری  شما را تهدید کند.

در نتیجه  راه اندازی اتاق سرور می تواند یک تصمیم هوشمندانه و حرفه ای به نظر برسد، البته باید به این نکته هم اشاره کرد که بسیاری از مدیران برنامه حساب شده ای برای راه اندازی اتاق سرور ندارد که این مسئله می‌تواند در بین راه مجموعه را با چالش مواجه کند. در واقع اگر یک مدیر برنامه ریزی دقیق برای راه اندازی اتاق سرور داشته باشد می تواند از قبل هزینه ها و مشکل های پیش رو را پیش بینی کرده و از به وجود آمدن هرگونه چالش جلوگیری کند.

مراحل راه اندازی اتاق سرور

برای راه اندازی اتاق سرور باید ۷ آیتم را پشت سر بگذارید در نتیجه باید تمام مسائلی که مطرح شده است را یک به یک اجرا کنید. در وهله اول باید به فکر طراحی اتاق سرور باشید و استانداردهای اتاق سرور را رعایت کنید، توجه داشته باشید که اگر استانداردهای اتاق سرور در هنگام راه‌اندازی رعایت نشود می تواند باعث عدم کارکرد درست و صحیح تجهیزات شود. بعد از مبحث طراحی اتاق سرور باید به فکر عملیات ساخت اتاق سرور باشید و دقیقا تمام مباحثی که در طراحی رعایت کرده‌اید در عملیات ساخت اجرا کنید. در  مبحث سوم باید برای پیاده سازی سیستم برق و تاسیسات اقدام کنید، شایان ذکر است بدانید که این بخش از کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در ساخت اتاق سرور باید تمام مباحث مربوط به برق و تاسیسات اجرا شود.

بخش سوم مربوط به کابل کشی است، توجه داشته باشید که شما در هنگام طراحی اتاق سرور باید ورودی و خروجی تمام کابل‌ها را طراحی کنید تا بتوانید یک اتاق سرور استاندارد را در اختیار داشته باشید. در این مرحله از راه اندازی اتاق سرور باید برای نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی اقدام کنید، زیرا بسیاری از اطلاعات محرمانه شرکت در اتاق سرور ذخیره می شود در مرحله بعد باید تجهیزات اتاق سرور نصب شود که در قسمت بالا تجهیزات را به صورت مجزا به شما معرفی کرده‌ایم و در بخش آخر باید نرم‌افزار ها را بر روی تجهیزات نصب کنید، بعد از گذراندن این مراحل شما موفق شده اید که راه اندازی اتاق سرور را به اتمام برسانید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 30 مرداد 1400 ] [ 15:16 ] [ حسین ]
[ ]