برون سپاری یا استخدام کارمند برای پشتیبانی شبکه

برون سپاری یا استخدام کارمند برای پشتیبانی شبکه

مشکلات فناوری، از جزئی تا بزرگ ، اجتناب ناپذیر است. هرکسی که برای زمانی طولانی از کامپیوتر استفاده کرده است، چه استفاده شخصی یا تجاری، با این موضوع برخورد کرده است. هنگامی که مشکلات برای کسب و کار شما  پیش می آید، این که بتوانید به یک متخصص فناوری اطلاعات و متخصص سیستک مراجعه کنید تا از شما پشتیبانی کند، معمولاً تند ترین و مطمئن ترین راه برای حل مشکل است.

موردی که وجود دارد که بسیاری از مشاغل با آن درگیر هستند، که آیا این پشتیبانی شبکه را در از طریق کارمند انجام دهند و یا اوت سورس کرده و به شرکتی خارج از مجموعه احاله نمایند تا آن را برای آنها مدیریت کند. نیازها و امکانات شرکت ها و سازمان ها متفاوت است. برای بسیاری از مشاغل کوچک، انتخاب ساده است زیرا اکثر شرکت های کوچک سیستم های خیلی پیچیده ای ندارند. برای آن دسته از شرکت هایی که نیاز به پرسش دارند، هیچ پاسخی سخت و سریع در مورد اینکه کدام نوع پشتیبانی بهتر است وجود ندارد. اگر احساس می کنید که نیاز به انتخاب دارید، قبل از هرگونه تعهد ، عوامل زیر را بررسی کنید.

استخدام

استخدام شامل داشتن یک یا چند متخصص IT در لیست حقوق و دستمزد شما است و برای ارائه پشتیبانی از این نیروهای حاضر در محل استفده می شود. در برخی موارد آنها مسئولیت بخشی از کار را بر عهده خواهند داشت و در برخی دیگر تمام نیازهای فناوری اطلاعات شما را برطرف می کنند.

مزایا

اگر یک متخصص IT در خارج از دفتر خود کار می کنید ، می توانید به سادگی در سالن قدم بزنید تا با رایانه خود کمک بگیرید. این می تواند زمان و دردسر شما را در زمانی که نیاز دارید کامپیوتر خود را سریع به اینترنت وصل کنید ، ذخیره کند. این شخص همچنین در مورد سیستم های شما و آینده آنها فکر می کند.

برای سازمان های بسیار بزرگ که با فناوری های بسیار خاص یا پیچیده کار می کنند گزینه ترجیحی است. خدمات دهی به این سیستم ها به تخصص خاصی نیاز دارد که معمولاً شرکت های پشتیبانی فناوری اطلاعات قادر به ارائه آن نیستند. مثلا تسلط به نرم افزار های خاص یا یک دستگاه منحصر به فرد.

معایب

اگر یک متخصص پشتیبانی شبکه کامپیوتری را استخدام می کنید تا به صورت تمام وقت کار کند، باید حقوق و مزایای آنها را پرداخت نمایید. حتی اگر به خدمات روزانه آنها نیازی ندارید. این امر می تواند هزینه بر باشد. شرکت های کوچک خیلی خرابی مستمر ندارند و شخص عملا زمان زیادی بیکار است.

اگر پشتیبانی شبکه تنها یکی از وظایف متخصصان فناوری اطلاعات شما است ، ممکن است باریک تر شده و در نهایت از سایر مسئولیت های مهم غافل شود. فناوری اطلاعات پیچیده است و اغلب یک نفر یا حتی پنج نفر برای مدیریت موثر همه چیز کافی نیستند.

برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه مدیریت شده می تواند به شما در پشتیبانی فنی خارج از محل و تعمیرات حضوری بدون افزودن تعداد کارکنان کمک کند. آنها از راه دور و مستقل کار می کنند، اما در صورت بروز مشکل در دسترس هستند

مزایا

برون سپاری فناوری اطلاعات می تواند راهی مقرون به صرفه برای مدیریت بودجه شما باشد. از آنجا که شما فقط هزینه خدمات خاصی را که در زمانهایی که به آنها نیاز دارید، پرداخت می کنید. در قرار داد های ماهیانه سیستم شما تضمین میشود و هزینه کمتری به نسبت کارمند برای شما دارد. می توانید از زمان و هزینه ایجاد کارمند فناوری اطلاعات داخلی جلوگیری کنید.

پشتیبانی Help Dek  یک جنبه پیش پا افتاده اما بسیار ضروری در مدیریت فناوری اطلاعات است. با برون سپاری این سرویس، متخصصان فناوری اطلاعات داخلی شما زمان بیشتری برای تمرکز بر پروژه های بزرگ و بهبود سیستم دارند. یک شرکت خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه برون سپاری شده نیز خدمات فوری ارائه می دهد، بنابراین کاربران نهایی شما منتظر حل مشکلات خود نیستند.

معایب

همه ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده برابر نیستند. ایجاد رابطه با فردی که واجد شرایط نیست، سبب میشود در موقع مناسب و بحرانی به داد شما نرسد. در نتیجه امکان بروز مشکل وجود دارد. اگر شخص باشد می تواند شما را بدون کمک مورد نیاز در مواقعی که بیشترین نیاز را دارید، رها کند. استفاده از شرکت های خوب و عقد قرارداد رسمی به این مورد کمک میکند.

برخی از شرکتها ترجیح می دهند شخصی را در کارکنان خود داشته باشند که از نزدیک با فناوری و عملکرد تجاری آنها آشنا باشد. آنها همچنین ایده استقرار پشتیبانی شبکه کامپیوتری در دفتر خود را دوست دارند. برون سپاری لزوماً شامل مقدار مشخصی فاصله و جدایی است.

قبل از اتخاذ این تصمیم مهم ، باید ابعاد شرکت و میزان کار خود را بسنجید. بودجه و حساسیت کار را در نظر گرفته و سپس تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 16 مرداد 1400 ] [ 17:1 ] [ حسین ]
[ ]