کنکور 1400 در آستانه برگزاری

کنکور 1400 در آستانه برگزاری

زمان و نحوه برگزاری کنکور همه ساله توسط سازمان سنجش کشور اعلام می‌گردد و در دو سال گذشته با توجه ادغام نظام قدیم و جدید آموزشی و همچنین فراگیری ویروس کرونا، تغییراتی در کنکور ایجاد گردیده است. در سال گذشته (یعنی کنکور سراسری سال 99) شاهد تاخیر و لغوهای پیاپی بودیم که به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌گرفت؛ اما حال می‌خواهیم به این سوال بپردازیم که زمان برگزاری کنکور 1400 چه زمانی خواهد بود و نحوه برگزاری و منابع آن نیز به چه ترتیب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات و بسیاری پرسش‌های دیگر پاسخ دهیم.

 

زمان برگزاری کنکور سراسری 1400

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و پروتکل‌های پیشگیری از آن (که عدم شرکت در تجمعات یکی از مهم‌ترین آن‌ها است) کنکور سراسری 1400 در چهار روز برگزار می‌شود تا ستادهای برگزاری کنکور بتوانند با نصف ظرفیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آزمون را در صحت کامل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. با این حساب، زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری از چهارشنبه 9 تیر ماه تا شنبه 12 تیر ماه اعلام گردیده است که به تفکیک رشته‌ها به شرح زیر برگزار خواهد گردید:

  • کنکور سراسری رشته ریاضی: پنجشنبه 10 تیر 1400 

  • کنکور سراسری رشته انسانی: پنجشنبه 10 تیر 1400 

  • کنکور سراسری رشته تجربی: جمعه 11 تیر 1400 

  • کنکور سراسری رشته هنر: چهارشنبه 9 تیر 1400 

  • کنکور سراسری رشته زبان: شنبه 12 تیر 1400 

همچنین زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز طبق اعلام سازمان سنجش کشور ۶ تا ۸ مرداد ماه سال جاری خواهد بود. به علاوه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز در تاریخ ۲۲ مرداد برگزار خواهد شد. در نظر داشته باشید که این زمانبندی بر اساس آخرین تغییرات اعلام شده توسط سازمان سنجش کشور است و چنانچه تغییر دیگری در این جدول اعمال گردد، از طریق همین سایت به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

 هم چنین پس از اتمام برگزاری آزمون ها، سوالات کنکور ریاضی 1400 ، سوالات کنکور تجربی 1400 و سوالات کنکور انسانی 1400 از طریق سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

 

نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 و سوالات پرتکرار

در کنکور سراسری سال 98 و 99 سوالات کنکور در دو سری و برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید آموزشی طراحی و برگزار شد. سال 1400 با اعلام قبلی سازمان سنجش کشور نخستین سالی است که کلیه آزمون‌ها بر اساس منابع نظام جدید آموزشی برگزار شده و دیگر خبری از تفکیک آزمون‌های نظام قدیم و جدید نخواهد بود. بنابراین کسانی که برای چند سال پیاپی پشت کنکور مانده بودند و مشغول مطالعه منابع نظام قدیم آموزشی بودند، چنانچه در آزمون‌های نظام قدیم سال 98 و یا 99 نیز رشته و دانشگاه مورد نظر خود را قبول نشده بودند، حال باید در کنکور 1400 با منابع نظام جدید آموزشی با دیگر داوطلبین رقابت کنند. گفتنی است که تغییر نظام آموزشی کشور با تغییراتی جزئی در منابع و طراحی جدید کتاب‌های آموزشی همراه بود که برخی حذفیات و اضافات باعث ایجاد تغییرات در آموزش کشور گردید.

همچنین مورد دیگری که درباره نحوه برگزاری کنکور 1400 مطرح می‌شود، مسئله تاثیر مثبت معدل دیپلم در کنکور است. این قانون از سال 1384 تا بحال در حال اعمال است و داوطلبین کنکور نیز از این مسئله مهم آگاه هستند. اما برای ایجاد شرایط عادلانه در کنکور، میزان تاثیر این معدل در کنکور بر اساس اعلام قبلی در همان سال خواهد بود. به عبارت دیگر هر کس بر اساس سال اخذ دیپلم خود و مصوبه اعلامی در همان سال از این قانون بهره خواهد برد. بر این اساس این تاثیر به شرح زیر خواهد بود:

  • دیپلمی‌های سال 1384 تا 1390 از 25% تاثیر مثبت معدل در کنکور برخوردار خواهند بود.

  • دیپلمی‌های سال 1391 تا پایان دیپلم نظام قدیم از 5% تاثیر مثبت معدل در کنکور برخوردار خواهند بود.

  • دیپلمی‌های نظام جدید از 30% تاثیر مثبت معدل (تنها دروس ارائه شده به صورت آزمون کشوری) برخوردار خواهند بود.

 

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400

نکته دیگر بعد از زمان کنکور سراسری 1400 در مورد نحوه گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور است. کارت ورود به جلسه، برگه‌ای است که همراه داشتن آن در روز برگزاری آزمون به همراه کارت ملی یا شناسنامه عکس دار الزامی است. این کارت را می‌توانید در بازه تاریخی یکشنبه 6 تیرماه تا سه شنبه 8 تیر ماه از سایت رسمی سازمان سنجش sanjesh.org دریافت کنید. نحوه دریافت کارت نیز به یکی از 4 روش زیر میسر خواهد بود:

  1. با استفاده از شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه

  2. با استفاده از شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه

  3. با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی

  4. با استفاده از شماره شناسنامه و سریال شناسنامه

در روز برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را به همراه یک سنجاق و چند مداد نرم و پررنگ و همچنین مدادتراش و پاک‌کن و دیگر الزامات به همراه داشته باشید تا در حین برگزاری آزمون با مشکلات احتمالی روبرو نگردید.

 

جمع بندی

زمان برگزاری کنکور سراسری 1400 با توجه به شرایط رخ داده از خرداد ماه به تیرماه 1400 انتقال یافته و از تاریخ 9 لغایت 12 تیر ماه در چهار روز برگزار می‌گردد. دلیل برگزاری کنکور سراسری در چهار روز به جای دو روز و حذف نوبت‌های عصر مسئله مدیریت ویروس کرونا بوده و این دستورالعمل از سوی سازمان سنجش و با توجه به پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام گردیده است. مطالب ذکر شده در این مقاله بر اساس آخرین بیانیه سازمان سنجش کشور ارائه گردیده و چنانچه مانند سال گذشته تغییراتی با توجه به وضعیت کرونای کشور در زمان و نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 ایجاد گردد، توسط همین صفحه اطلاعات لازم به شما اعلام خواهد شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ پنج شنبه 10 تير 1400 ] [ 17:3 ] [ حسین ]
[ ]