خواص انگشتر عقيق در روايات

خواص انگشتر عقيق در روايات

 

خواص انگشتر عقيق



 

تاريخچه انگشتر عقيق:

عقيق از قديم الايام به عنوان يك سنگ نيمه قيمتي شناخته شده است. در طول تاريخ بشر سنگ و انگشتر عقيق در ميان مردم از اهميت و ارزش بالايي برخوردار بوده و استفاده از آن همچون سنگ هاي زينتي ديگر مثل زمرد، يشم و ياقوت از دوران هاي پيش از تاريخ اسلام تا به امروز در مباحث جواهر سازي، مهر سازي، انگشتر، تسبيح سازي و بسياري از موارد زينتي ديگر رايج بوده است.

اما دليل اينكه سنگ عقيق محبوبيت فراواني پيدا كرده است چيست؟ چطور اين زيباي گران بها در دل مردم نفوذ پيدا كرده است؟ بطوريكه همه اقشار جامعه از آن استفاده مي كنند علت اصلي اين است كه جداي از زيبايي و قيمت مناسب سنگ عقيق و يا به عبارتي انگشتر عقيق داراي خواص درماني بسياري مي باشد.

دليل ديگري كه سنگ عقيق را مي تواند از سنگ هاي زينتي متمايز كرد ريشه در باورهاي مذهبي ما دارد چرا كه عقيق جزو «سنگ‌هاي كريمه» است، سنگ هاي كريمه در اصطلاح به سنگ‌هاي سفارش‌شده در اسلام و روايات مي گويند.

 

 

 

انواع سنگ عقيق:

۱- عقيق خزه اي:

اين سنگ از نظر علمي در واقع عقيق به حساب نمي آيد.به دليل اينكه نوعي كالسدوني بي رنگ و شفاف مي باشد و حضور ناخالصي هاي سبز و قرمز در آن شبيه به گياهان و تداعي كننده طبيعت است. همچنين اين كاني به شكل قلوه سنگ يافت مي شود. بهترين نوع سنگ عقيق خزه اي در هندوستان يافت مي شود.

۲- عقيق چشمي:

اين گوهر داراي دايره هاي متحد المركز است كه دايره هاي داخلي آن رنگ تيره دارند.

۳- عقيق آبدار:

درون يا مركز اين سنگ كمي از آب مايعات اوليه باقي مي ماند كه قابل مشاهده و بسيار زيبا است.

۴- عقيق مجوف:

اين نوع سنگ حفره اي است و قسمت هاي از آن تو خالي مي باشد.

۵- عقيق لايه اي:

اين نوع سنگ با نوار هاي روشن و تيره به طور منظم ديده مي شود.

۶- عقيق منظره اي:

در اين نوع سنگ نا خالصي هاي قهوه اي و قرمز به چشم ميخورد و و همچنين مناظر زيبا مثل رودخانه و درختان را نمايان مي كند و زيبايي منحصر به فردي نسبت به بقيه سنگ هاي عقيق  را دارا مي باشد.

۷- عقيق ابري:

اين سنگ داراي لكه هاي خاكستري و همراه با مه و تار مي باشد.

خواص انگشتر عقيق

انواع سنگ عقيق از نظر رنگبندي:

  • عقيق سبز

  • عقيق زرد

  • عقيق سرخ

  • عقيق سياه

خواص انگشتر عقيق :

از زمان هاي قديم مردم براين باور بودند كه اين نگين مقدس است و آن را از خود دور نميكردند و معتقد بودند كه حامي آن ها در برابر بلايا و حوادث به ويژه در جنگ ها مي باشد.

از ديگر خواص عقيق آرامش و شادابي، برطرف شدن ناراحتي هاي روحي و دور كردن انرژي هاي منفي را  مي توان نام برد.براي خريد انگشتر مردانه با تنوعي بيش از 3000 محصول از وب سايت خاص باكس ديدن فرماييد.

خواص عقيق

خواص انگشتر عقيق از نظر ائمه اطهار:

  • دوري از عذاب به شرط حبّ علي (ع)

امام كاظم (ع) فرموده اند: كه خداوند به خودش قسم ياد كرده است كه هرگز دستي را كه انگشتر عقيق را پوشيده عذاب نمي كند، به اين شرط كه ولايت علي (ع) را داشته باشد.

  • افزايش ثواب

اميرمؤمنان علي (ع) فرموده اند كه دو ركعت نماز با انگشتر عقيق، برابر با هزار ركعت نماز است كه بدون اين انگشتر خوانده مي شود.

  • غم زدايي

رسول خدا (ص) فرموده اند كه تا زماني كه انگشتر با نگين عقيق در دست داشته باشيد، حزن و اندوه بر شما وارد نخواهد شد.

خواص سنگ عقيق براي ماه هاي تولد

گوهر يا انگشتر عقيق براي متولدين تمامي ماه هاي شمسي خواصي را در بر دارد، اما افرادي كه ماه تولدشان مهر، دي، بهمن، مرداد و شهريور مي باشد، بيشتر از خواص ارزشمند عقيق بهره خواهند برد. شما ميتوانيد براي خريد انگشتر عقيق با طرح ها و مدل هاي متنوع به دسته بندي مرتبط در سايت خاص باكس سر بزنيد. ضمنا كليه انگشتر ها از جمله عقيق و انگشتر فيروزه مردانه ضمانت كيفيت و اصالت دارند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 22 شهريور 1401 ] [ 21:35 ] [ حسین ]
[ ]